A Libramentum Kft. a régi építésű társasházak ingatlan üzemeltetésére és képviseletére vállalkozott.
Budapesten főként belvárosi kerületben látunk el társasházkezelési és közös képviseleti feldadatokat.
A Libramentum Kft.-t a néhai Kalapos Ilona Andrea alapította 2009-ben.
Ilona munkássága során kiemelt figyelmet fordított az általa kezelt társasházakra.
Eredményességre törekedett, a tulajdonosok érdekeit mindig szem előtt tartva.
2014-től családi vállalkozássá bővült kiegészülve testvérével és keresztlányával.
Társaságunk Ilona távozása után szem előtt tartva az ő szellemiségét, továbbra is zökkenőmentesen működik, kibővülve egy új családtaggal.
Vadas Szilvia ügyvezető, Vadas Vivien társasházkezelő és Vadas Zoltán műszaki menedzser.
Vadas Szilvia és Vadas Vivien rendelkezik a társasházkezeléshez törvényileg előirt OKJ-s végzettséggel és regisztrációval
a 2003. évi CXXXIII tv. 52§ (1) és (2) alapján.
Társaságunk szerepel a Budapest Főváros V. kerületi Kormányhivatal társasházkezelői névjegyzékében,
Vadas Szilvia és Vadas Vivien pedig a Budapest Főváros IV. kerületi Kormányhivatal társasházkezelői névjegyzékében.
Cégünk 10 millió Ft-os felelősségbiztosítással rendelkezik és
a NAV köztartozásmentes adatbázisában szerepel.
Az ingatlankezelés, a közös képviselet és a társasházkezelés olyan összetett és felelősségteljes tevékenység,
amely több éves tapasztalat és hozzáértő emberek nélkül nem működhet tökéletesen. Nálunk egy kézben futnak össze a közös képviseleti,
pénzügyi, jogi, műszaki, társasházkezelési és egyéb problémák.
A Libramentum Kft. a közös képviseleti és társasházkezelési tevékenységét új alapokra helyezve egy modernebb és szakszerűbb
társasházkezelési tevékenységet nyújt. A közös képviseleti tevékenységünket a 1054 Budapest, Vadász utca 42. szám alatti irodánkból
látjuk el.
Társasházkezelésünk rendelkezik teljes műszaki, jogi, könyvelési, valamint házkezelési háttérrel.
A munkánkat mérlegképes könyvelő, ügyvéd és építészmérnök segíti. Elveink, hogy a társasházakat úgy kell üzemeltetni,
hogy a tulajdonosokat anyagilag a legkisebb mértékben terheljük, ezért figyelemmel kísérjük mindazokat a lehetőségeket,
amikor a társasházak részbeni felújításával összefüggésben pályázati pénzeket lehet igénybe venni.
A társasházban szükséges felújítási munkák elvégzésére a vállalkozókat versenyeztetjük.
A vállalkozók személyének kiválasztásánál támaszkodunk a Számvizsgáló Bizottság véleményére.
A felújítási állagmegóvási munkákra ajánlatokat kérünk, és a költségvetési előirányzatokba való betervezést követően a közgyűlés elé
terjesztjük, megszavazását követően kötünk szerződést a kivitelezési munkákra.
A közös költség kinnlevőségek behajtása és lehetőség szerint minimális szintre való leszorítása állandó, folyamatos kezelési feladat.
A nyilvántartás szerinti tartozóknak egyeztető levelet küldünk ki.
A tartozókat felszólító levélben megkeressük a kinnlevőségek mielőbbi behajtása érdekében.
Azon tulajdonosokkal szemben, akiknél nem vezetnek eredményre az egyeztetések és felszólítások,
bírósági fizetési meghagyásokat bocsátunk ki, illetve szükség szerint megindítjuk a végrehajtási eljárásokat.
A társasházi törvény alapján a 3 hónapot meghaladó tartozást felhalmozó tulajdonosok albetétjeire a tartozás fedezeteként
közgyűlési határozatot követően jelzálogot jegyeztetünk be, amennyiben az egyéb behajtás érdekében megindított eljárások
nem vezettek eredményre.
A jogszabályoknak megfelelően kezelésünkben lévő társasházaknál elvégeztetjük az épületek kötelező, időszakos érintésvédelmi,
villámvédelmi, tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát, és elkészítettjük a minősítő okiratokat.
A társasházi törvény alapján folyamatos ellenőrzést és egyeztetést biztosítunk a Számvizsgáló Bizottság részére.
Minden fontos kérdésben egyeztetést követően közös álláspontot igyekszünk kialakítani a bizottsági tagokkal,
és csak ezt követően kerülnek beterjesztésre közgyűlési határozati javaslatok a tulajdonosok elé.
Házi pénztárt lehetőség szerint nem tartunk.
A pályázati kiírásokat figyelemmel kísérjük és folyamatosan pályázunk.
Megbízási Szerződést kötünk minden általunk képviselt társasházzal, a hosszú távú korrekt kapcsolat biztosítása érdekében.
képviseleti jogkör ellátása bíróságok és más hatóságok előtt
a közgyűlés határozatainak, döntéseinek előkészítése végrehajtása, valamint nyilvántartás vezetése a határozatokról
döntési jogkör gyakorlása mindazon ügyekben, melyek nem tartoznak a közgyűlés, illetve a Számvizsgáló Bizottság határkörébe
közgyűlés összehívása igény szerinti időközönként, illetve beszámoló közgyűlés összehívása
közgyűlés összehívásának kezdeményezése azokban az esetekben, amikor a társasház működésében zavarok keletkeznek,
illetve amikor az indokolt üzemeltetési vagy javítási feladatok ellátását felhatalmazás vagy pénzhiány akadályozza
a társasház működésének, üzemeltetésének biztosítása
a társasház állagának, felszerelési és berendezési tárgyainak ellenőrzése
ajánlatkészítés az épület fenntartására vonatkozóan
a szükséges felújítási munkák közgyűlés elé terjesztése
meghibásodások bejelentése esetén intézkedés a javítási feladatok elvégzésére
felújítások előkészítése, költségfelosztás, közgyűléssel történő elfogadtatás, lebonyolítás, szerződéskötés számla kifizetés
a tervezett felújítások irányítása, ellenőrzése
üzemeltetési, karbantartási feladatok szervezése
zökkenőmentes kapcsolattartás biztosítása a kommunális szolgáltatókkal és üzemeltetőkkel
képviselet átadás-átvétele esetén jegyzőkönyv készítése, az érintett szolgáltatók írásbeli tájékoztatása a képviselők személyében történt változásról
a felújítási munkák körébe nem tartozó karbantartási, hibaelhárítási munkák megrendelése, ellenőrzése számlák kifizetése
tulajdonostársak által bejelentett hibák legrövidebb időn belüli megszüntetése, azok átvétele, hibák feltárása
a társasház tulajdonosai által, illetve az SZMSZ-ben meghatározott értékhatártól függően munkák megrendelése, pályázatok bekérése,
s azok közül a Számvizsgáló Bizottsággal együttesen, vagy közgyűlésen a legmegfelelőbb árajánlat kiválasztása
a ház állagának folyamatos figyelemmel kísérése, ellenőrzése
karbantartási munkák szervezése, irányítása és ellenőrzése
háztakarító, házfelügyelő, karbantartók ellenőrzése, alkalmazottak felett munkáltatói jogok gyakorlása
adminisztrációs feladatok:-levelezés, határozatok, csekkek, kiértesítők, közgyűlési meghívók, jegyzőkönyvek megküldése stb.
társasház üzemeltetési, felújítási, megtakarítási számláinak vezetése számlavezető banknál
tulajdonosok befizetéseinek nyilvántartása, hátralékosok felszólítása megállapodás, illetve SZMSZ szerint
víz-, csatorna-, szemétszállítási díj, elektromos díj, illetve egyéb átalánydíjak folyamatos kiegyenlítése utalással
(házi pénztárt, ha nem muszáj, nem tartunk)
tulajdonostársak egyéni elszámolásának, illetve az éves elszámolás (egyéni összesített) elkészítése
az éves elszámolás, következő évi költségterv előkészítése a közgyűlést megelőzően a társasház
Számvizsgáló Bizottságával egyeztetve, a társasházi törvényeknek megfelelően.
gazdasági, könyvelési feladatok:
a tárgyévre vonatkozó költségvetési terv elkészítése és a közgyűlés elé terjesztése
javaslattétel a közös költség összegére vonatkozóan
közös költséghez való hozzájárulás összegének beszedése
a közös használatú helyiségek bérbeadási lehetőségeinek közgyűlés elé terjesztése
pályáztatásról, bérbeadásról, bérleti szerződés megkötéséről, birtokba adásáról,
a bérbeadással kapcsolatos adóhatósági előírások betartásáról való gondoskodás határozat alapján
a gazdasági események lekönyvelése az egyszeres könyvvitel előírásai alapján naplófőkönyvben,
a tulajdonosok által befizetett közös költségek és a kiadott helyiségek bérleti díjainak analitikus lekönyvelése
év végén a naplófőkönyv zárása, egyszerűsített mérleg elkészíttetése bevont könyvelővel,
a társasház adóbevallásának összeállítása, benyújtása határidőre
Adataink
Alapítva: 2009. Adószám: 14831605-2-41 Cím: 1054 Budapest, Vadász utca 42. Ügyvezető: Vadas Szilvia